Budúcnosť bezpečnosti letísk v Londýne

Prehliadka je súčasťou schémy vlády Future Aviation Security Solutions (Fass), ktorá investuje milióny libier do sľubných nápadov. Inovácie sú však väčšinou stále na prototypovej fáze.
Snímač topánok, vyvinutý spoločnosťou Scanna, používa mriežku snímacích elektród na analýzu topánok a to, čo obsahujú.
Keď zariadenie rozpozná niečo, čo by nemalo byť v obuvi, upozorní zamestnancov, aby mohli zasiahnuť.

letadlo

Keďže to trvá len niekoľko sekúnd, spoločnosť dúfa, že by mohla byť integrovaná s celotelovými skenermi, takže cestujúci už nebudú musieť odstrániť svoju obuv na letisku.
Mohol by sa dokonca použiť aj na cestujúcich, ktorí čakajú vo fronte pri zabezpečení. Spoločnosť dúfa, že technológia bude skúšaná pred koncom roka 2019.

Hlboké vrecká
Ďalšia spoločnosť, Sequestim, dúfa, že odstráni ťažkosti pri odstraňovaní kabátov a položiek, ako sú telefóny a peňaženky z vreciek.
Pracuje na kombinovaní umelej inteligencie s citlivejšou verziou telesných skenerov s milimetrovou vlnou, ktoré sa už používajú na letiskách.
Dúfa, že nechá pasažierom prejsť svojimi skenermi nosiacimi kabáty s plnými vreckami a stále identifikuje skryté hrozby.

letiště

Chladenie svojho snímača na -273C (-459F) zvyšuje jeho účinnosť a umožňuje cestujúcim skenovať od vzdialenosti až 8 metrov, hovorí spoločnosť.
Zatiaľ čo chladenie prichádza za cenu, letisko môže zistiť, že sa vyplatí tým, že dokáže rýchlejšie spracovávať cestujúcich.
Spoločnosť tvrdí, že jej umelá inteligencia umožní cestujúcim opustiť svoje veci vo vreckách, pretože systém sa naučí "čo normálne vyzerá" a bude môcť označiť podozrivé položky.

"Nebude eliminovať potrebu poskladania, ale urýchli proces znížením počtu zásobníkov prechádzajúcich skenermi," povedal Rob Spurrett, výkonný riaditeľ spoločnosti Sequestim.
Výskumníci z Durhamskej univerzity dúfajú, že ich systém eliminuje potrebu cestujúcich odstrániť elektroniku a kvapaliny z ich vreciek kabíny počas bezpečnostných kontrol.
Rozvíjajú umelú inteligenciu, ktorá dokáže analyzovať snímky z röntgenových skenerov letiska a identifikovať niečo, čo nevyzerá správne.
Takýto systém by sa dozvedel, ako napríklad vyzerá typický prenosný počítač a rozpoznal, či bol upravený tak, aby obsahoval materiály, ktoré nikdy predtým nevideli.
 
Medzitým vedci z University of Cambridge skúmali najlepší spôsob, ako vycvičiť letiskový bezpečnostný personál.
Navrhujú, aby trénovanie ľudí, aby mohli byť na röntgenových snímkach zakázané položky, môžu byť protiintuitívne, pretože najvážnejšími hrozbami sú tie, ktoré sa vyskytujú najmenej.
Ich výskum naznačuje, že učitelia, ktorých položky môžu ignorovať, môžu viesť k úspešnejšej detekcii hrozieb.

Budúcnosť bezpečnosti letísk v Londýne
4.1 (81.05%)19