Nezařazené

Čím tmavšie, tým zdravšie

Týmto pravidlom sa riadi veľa spotrebiteľov, ale v skutočnosti nie je všetko tak ako sa zdá. Mnohé pekárenské výrobky, ktoré sú na prvý pohľad tmavé a tým evokujú „zdravé stravovanie“ sú v skutočnosti len prifarbované. Sú upečené z bielej pšeničnej múky a aby vyzerali zdravo, je do cesta pridané farbivo, ktoré spôsobí, že pečivo stmavne a my, spotrebitelia ho kupujeme mysliac si, ide o celozrnné, a teda zdravé pečivo.

pekař
 
Na čo sa teda zamerať?
Niektorí ľudia, ktorí sa rozhodnú zmeniť svoje stravovacie návyky a žiť zdravo sa často prikláňajú k možnosti, že obmedzia alebo úplne vylúčia pečivo, chlieb a ďalšie výrobky z múky. Odborníci na zdravé stravovanie hovoria, že vynechanie pečiva z jedálnička nie je práve najideálnejší spôsob. Pečivo vie dodať nášmu telu aj potrebné látky, treba si len vybrať to, ktoré je nám prospešné. Najideálnejšie je pečivo a chlieb, ktoré obsahuje veľké množstvo semienok a zrniečok, ktoré sú plné vlákniny a ďalších látok, ktoré pozitívne ovplyvňujú naše trávenie a činnosť čriev. Existuje ale skupina ľudí, ktorí nemôžu z rôznych zdravotných dôvodov konzumovať práve zrniečka a semienka. Pre tých sú vhodné celozrnné výrobky, ktoré takisto nášmu telu prospievajú. V súčasnosti je veľmi trendy návrat k zvykom našich predkov. Jedným z nich je aj pečenie a konzumácia kváskových výrobkov. Najideálnejšie je domáce pečenie z kvásku a celozrnnej múky. Najnevhodnejšie sú chleby a pečivo z bielej pšeničnej múky, ktoré organizmus zakysľujú a nie sú ľahko stráviteľné.

cleéb
 
Všetko s mierou
Či už ide o zdravé stravovanie alebo nie, základným a zlatým pravidlom by každopádne malo byť „všetko s mierou“. Je totiž samozrejmé, že ani zdravého chleba či pečiva sa nemôžeme najesť bezhranične, pretože aj to môže uškodiť. Ak budeme v stravovaní striedmi a budeme si dávať pozor nielen na kvalitu, ale aj kvantitu toho, čo zjeme, určite sa to odrazí nielen na našom trávení, ale aj na celkovom zdravotnom stave.