Zaplatili by ste za internet bez reklamy?

Digitálna reklama stratila dôveryhodnosť, hovoria mnohí pozorovatelia, a ak sa priemysel nevyrieši, môžeme všetci nakoniec platiť za obsah.
 
Aj Mark Zuckerberg zo spoločnosti Facebook, ktorý sa odvíjal od škandálu o ochrane osobných údajov spoločnosti Cambridge Analytica, naznačil, že platenie za platformu sociálnych médií môže byť jediným spôsobom, ako zabezpečiť úplne súkromné ​​a bez reklamných zážitkov.

youtube
 
Scott Knoll, výkonný riaditeľ divízie Integral Ad Science, jednej z najväčších spoločností na svete v digitálnej reklame, vysvetľuje, že na začiatku digitálnej reklamy pred viac ako dvadsiatimi rokmi "urobili sme niekoľko základných chýb, ktoré sa vrátili, aby nás prenasledovali ".
 
Jedným z nich bol predpoklad, že reklama, ktorá sa zobrazuje na webových stránkach, sa považuje za "zobrazenie", či niekto na nej klikol, alebo ho dokonca videl. Táto metrika bola "dosť bezvýznamná", pripúšťa pán Knoll, a napriek tomu sa stal opatrením, ktoré diktovalo, ako boli zaplatené vydavateľstvá a reklamné servery tretích strán.
 
Druhým predpokladom bolo, že kliknutie na reklamu bolo rovnaké ako niekto, kto v skutočnosti kupuje predaný produkt.
 
"To vytvorilo veľa falošnej nádeje a množstvo falošných údajov," hovorí.
Tieto nesprávne údaje informovali o mnohých reklamných kampaniach, ktorých efektívnosť nebola možná zistiť, tvrdí Sven Hughes, výkonný riaditeľ "psychometrickej" marketingovej spoločnosti Verbalisation.
 
Zlé skúsenosti
Tieto pôvodné predpoklady otvorili dvere podvodníkom, ktorí si prezradili systém, tvrdiac, že ​​reklamy boli videné oveľa viac ľudí ako oni a ukázali sa ako efektívnejšie, ako boli.

marketing

"Takže reklama sa stala nielen kvalitou," hovorí pán Knoll. "Ľudia boli bombardovaní pomocou cookies a reklám, čo prispelo k zlým zážitkom pre spotrebiteľa a nesprávnym kritériám pre inzerentov."
 
Ak sa ani nemusia zobrazovať reklamy, aby zarábali peniaze za firmy, ktoré ich dodávali alebo ktoré ich hosťovali, znamenalo to, že automatizované programy alebo roboty by mohli priniesť tisíce malých reklám v pixeloch pixelov na webovej stránke a stále zarábať peniaze.

Zaplatili by ste za internet bez reklamy?
Ohodnoťte příspěvek