Vyvarujte sa podvodným predajným stránkam

Podľa čoho sa zvyknete rozhodovať vy ak sa jedná o nákup na internete. Predsa len ak ste už strávili pol dňa zháňaním toho správneho darčeka. A medzitým vás minimálne tucet ľudí odporúča na tú ich obľúbenú stránku, je len ťažko uveriť že ste si práve tu nakúpili náhodne. Zamysleli ste sa niekedy nad tam čo robí dôveryhodnú stránku dôveryhodnou a naopak čo vo vás evokuje, rýchlo odtiaľ preč?
 
 Nákupný košík.png
 
Cena produktov je daná.Nemôžete očakávať že niečo kúpite výrazne lacnejšie ako je tomu u konkurencie. Áno, teraz by ste mohli namietať že obchodné reťazce zvyknú mávať aj 60% akcie na tovar. No väčšinou sa jedná o už aj tak predražený tovar. A preto tam veci ako LCD televízor, alebo inteligentnú chladničku nájdete skôr výnimočne. Ak áno,  tak zrejme rušia predajňu.  A tak radšej nejaký zisk ako žiadny. Preto by ste sa nemali na internetovej stránke zamerať iba na jeden produkt ale všímať si či niesu ostatné tiež podozrivo lacné. Ak áno. S najväčšou pravdepodobnosťou je to podvrh a vy tak prídete o peniaze.
 
 
Býva zvykom, že ak si niečo kupujeteviete kam máte tovar vrátiť. U kamenných predajní to nie je problém. Jednoducho tovar vrátite tam odkiaľ ste ho kúpili a to je celé. Ale v prípade internetového predaja, je to o poznanie horšie. Najme ak natrafíte na e-shop kde je adresa uvedená maličkými písmenami niekde vo všeobecných podmienkach.   Preto neklamný znak že niečo nesedí, je skrytá alebo zle rozpoznateľná adresa. Takejto webovej stránke sa rovno vyhnite. Aj keby to mysleli dobre, nik vám nezaručí že práve vy nenatrafíte na vadný kúsok a potom ste v háji.
 Nakupovanie cez internet.jpg
 
Ešte stále je to o ľudoch. Je jedno či sa teraz budeme baviť o klasickej kamennej predajni alebo modernom e-shope. Ešte stále pri riešení reklamácie budete jednať zo živím človekom. A preto je jasné že musí byť uvedený jasný kontakt na koho sa obrátiť. V niektorých prípadoch je síce uvedený len všeobecný kontakt. No rozhodne to nebudí poctivý dojem. V každom prípade ale ak už musíte riešiť reklamáciu dbajte na to aby vám poskytli kontakt na konkrétnu osobu ktorá to bude riešiť. Vyvarujete sa tak aspoň tuctu tých samých otázok, nehovoriac o nervoch ktoré si pri tom ušetríte.